V lecie sekcji Uroczysko – Piechowice

V zjazd członków IPA Region Uroczysko-Piechowice
01-08.10.2023 r.
Już po raz piąty członkowie IPA Region Uroczysko-Piechowice spotkali się na corocznym zjeździe. Aby podkreślić uroczysty charakter naszego jubileuszowego V spotkania Nasza Organizacja w osobie Przewodniczącego kol. Władysława Leszczyńskiego wystosowała zaproszenia do kilkunastu państw
z całego świata zrzeszonych w IPA. Nasze zaproszenie przyjęło dziewięć państw Brazylia, Francja, Izrael, Kenia, Rumunia, Serbia, Ukraina, USA i Wielka Brytania. Ich przedstawiciele w niedzielę 01.10.2023 r. przylecieli do Krakowa, gdzie zostali przywitani przez naszego Przewodniczącego i zakwaterowani w hotelu.
Następnie przybyli goście, w towarzystwie naszych przedstawicieli oraz przewodnika, zwiedzili Stare Miasto i Rynek Główny (jeden z największych placów w Europie), oraz Zamek Królewski na Wawelu, którego powstanie datuje się na przełom XI i XII wieku.
Następnego dnia w poniedziałek 02.10.2023 r. cała grupa udała się do Wieliczki, gdzie zwiedziła Królewskie Kopalnie Soli. Na trzy kilometrowej trasie położonej na głębokości od 64 do 135 m nasi goście mogli podziwiać 20 dużych komór, z których na wyróżnienie zasługuje kaplica św. Kingi, (największy podziemny kościół) znajdującej się na głębokości 101 m. Po zwiedzeniu Wieliczki grupa powróciła do Krakowa i spotkała się z przedstawicielami Sekcji Lotnictwa Policyjnego KWP Kraków.
We wtorek 03.10.2023 r. cała ekipa udała się do Zakopanego. Nasi goście przeszli Krupówkami, gdzie w licznych straganach mogli zakupić drobne pamiątki. Następnego dnia (środa 04.10.2023 r.) grupa udała się na wycieczkę do Tatrzańskiego Parku Narodowego, a wieczorem zjadła uroczystą kolację
w góralskiej karczmie, do której przygrywała góralska kapela.
W czwartek 05.10.2023 r. grupa pojechała do Wrocławia i została przyjęta przez Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu Pana nadinsp. Dariusza Wesołowskiego. Wieczorem nasi goście zameldowali się w Uroczysku.
W piątek 06.10.2023 r. po śniadaniu grupa gości udała się busami na wycieczkę do czeskiej Pragi.
Dla członków oraz sympatyków IPA Region Uroczysko-Piechowice piątek to dzień, w którym wszystkie drogi prowadziły do Uroczyska. Od godzin przedpołudniowych do późnych godzin wieczornych kolejne ekipy meldowały się w naszym ośrodku. Powitaniom i uściskom dłoni nie było końca. Przed głównym budynkiem stanęła kuchnia polowa oraz grill, gdzie przybywające ekipy mogły posilić się tradycyjnymi potrawami. Po godzinie 19.00 powróciła wycieczka
z Pragi i została przywitana przez naszą społeczność okrzykiem „Siła Honor”. Już w pełnym składzie ok. 120 osób mogliśmy usiąść do powitalnej kolacji.
W sobotę 07.10.2023 r. rano odbyło się zebranie członków IPA Region Uroczysko-Piechowice w sali lustrzanej, w trakcie którego podsumowano dotychczasowe działania organizacji, wyznaczono przyszłe kierunki działania oraz przedstawiono sprawozdanie finansowe. Po obiedzie o godz. 16.30 odbył się uroczysty apel z udziałem pocztu sztandarowego. Po odegraniu hymnu
i wciągnięciu flagi państwowej na maszt Przewodniczący IPA Region Uroczysko-Piechowice kol. Władysław Leszczyński odsłonił, umieszczone na krzyżu, pamiątkowe tabliczki poległych w służbie:
podkom. Piotr Molak ps. „Krasnal”
nadkom. Marian Szczucki ps. „Maniek”
podkom. Dariusz Marciniak ps. „Kaczor”
Po odsłonięciu pamiątkowych tabliczek okrzykiem „cześć ich pamięci” oraz odegraną melodią „Spij Kolego” uczciliśmy pamięć naszych kolegów.
Na zakończenie apelu Nasz Przewodniczący został uhonorowany Srebrnym Medalem za wyróżniającą się działalność statutową oraz wręczeniem drobnych upominków. Podziękował kolegom, którzy przyczynili się do powstania i rozwoju naszej organizacji oraz wymienił się okolicznościowymi pamiątkami z naszymi kolegami z zagranicy.
O godzinie 19.00 w sali lustrzanej obejrzeliśmy występ teatru „Nasz” i ich komediowe przedstawienia pt. „Sprawy Biurowe”. Późnym wieczorem na zakończenie tak uroczystego dnia usiedliśmy do pożegnalnej kolacji, której towarzyszyła muzyka oraz tańce.
W niedzielę 08.10.2023r. po śniadaniu przyszedł czas na pożegnanie. Udaliśmy się do naszych domów wiedząc, że nasze V jubileuszowe spotkanie pozostanie na długo w naszej pamięci.